Umělá inteligence patří podle 56 procent učitelů i do českých škol

Z výzkumu rovněž vyplynulo, že podle čtyř pětin oslovených zavádění umělé inteligence vyžaduje po učitelích nové znalosti a dovednosti v didaktice. Podobný podíl učitelů si myslí, že aplikace umělé inteligence promění způsob jejich práce.

Na druhou stranu 78 procent pedagogů si nemyslí, že umělá inteligence zcela nahradí učitelskou profesi.

S umělou inteligencí v různých podobách v současné době pracuje přibližně třetina českých učitelů. Čtvrtina ji využívá při generování textů do výuky, pětina při překladech a zhruba 17 procent při přípravě testů.

Co se týče jednotlivých nástrojů, nejčastěji si učitelé vyzkoušeli práci s ChatGPT.

Výzkumu v době od 25. dubna do 30. června se zúčastnilo 2175 pedagogů z celé republiky a jejich průměrný věk byl 46,5 let. Čtyři pětiny respondentů tvořili učitelé z prvního či druhého stupně základních škol.

Na základních školách v ČR bylo podle statistik ministerstva školství v minulém školním roce zhruba 92.800 vyučujících.